Nu finns det en soffa igen på Clas Ohlson

Publicerat: 3 maj, 2016 i Skärholmen
Etiketter:

För några veckor sen var jag på Clas Ohlson för att handla några tillbehör till min Dremel. Hittade det och ville sen ströva omkring  för att hitta några lampor. Behövde fråga och gick till kundtjänst där det var kö. Irriterade mig igen på att soffan  som tidigare stod där var borta. Gick i stället därifrån. Konstaterade att också soffan utanför kassorna var borttagen, där jag tidigare brukade pusta ut efter betalning och arrangera mina påsar. Retade upp mig på att nästan inga affärer i Skärholmen har några sittplatser för oss som är äldre eller handikappade på annat sätt. För att kanalisera min frustration så skrev jag ett mail till Clas Ohlson som löd:

Oh vad jag saknar sofforna vid kundtjänst och utanför kassorna på Clas Ohlson i Skärholmen. Numera undviker jag att ströva omkring i affären på jakt efter ”något”. Det blir för tröttsamt för gamla ben. Vet att om jag hamnar i kön till kundtjänst för någon fråga får jag stå i kö med min gamla kropp och utslitna knän. Verkar som affären nuförtiden mest är gjord för sportiga typer. Vet inte varför ni tog bort sofforna. Det är väl ingen risk att de kan invaderas av A-lagare precis. Kanske var det för att få mer utställningsytor för era produkter. Men till vilken nytta då det gör att  vissa kunder flyr då halta och lytta inte länge känner sig välkomna. Visst kan det kanske vara bra för affärerna att tillhandahålla kundkort och andra nymodigheter, men bäst är nog att visa omtanke om sina kunder. Men tiderna har blivit kallare och så även Clas Ohlson trots sina rötter i det gamla landet.

Hälsningar

Marianne Peterstrand

Räknade inte med något svar, men efter några dar fick jag följande mail:

 

Hej Marianne

Först vill jag tacka dig för att du tar dig tid att maila in dina synpunkter. Det är tack vare kunder som dig vi kan fortsätta att utvecklas och bli ännu bättre.

Jag har jobbat i Skärholmen sedan i november 2015 och faktiskt inte reflekterat över att det inte finns någonstans att sitta i butiken.

När jag frågade mina kollegor om detta, efter att jag fått ditt mail, fick jag till svar att bänken hade tagits bort i samband med att den gick sönder och att man då gjorde bedömningen att ingen ny sittplats behövdes, baserat på att den inte användes särskilt frekvent.

Självklart lyssnar vi på vad våra kunder tycker och därför lovar jag dig att jag ska se över möjligheterna att ordna någon form av sittplats vid kundtjänst eller informationsdisken, där man kan vila lite grann medans man väntar på sin tur.

Vi vill naturligtvis inte förlora dig som kund och skulle det vara så att du inte hittar någonstans att sitta vid ditt nästa besök hos oss så får du mer än gärna påtala det för någon av våra trevliga säljare så ser vi helt enkelt till att ställa fram en stol tillsvidare.

Jag hoppas att du är nöjd med våran service i övrigt och önskar dig även fortsättningsvis varmt välkommen in till oss i Skärholmen.

Med vänlig hälsning / Best regards
Markel Månson
Butikschef / Store manager

Man kanske borde klaga lite oftare i stället för att bara gnissla tänder i det tysta?

Kommentarer inaktiverade.